Subject: Re: Hiiumaa vallas Pärna külas Saare kinnistu ristumiskoha ehitamise nõuded
From: "Rauno Martin" <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Toomas Vikerpuur" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Aug 2025 21:52:27 +0300

Tere,

Sooviks vastuseid ja täpsustusi tekkinud küsimustele (24.07 meie poolt
saadetud kiri all pool).

Rauno Martin

Tööjuht

Tariston AS

Toompuiestee 35, 10149 Tallinn

M  <tel:+37253487774> +372 5348 7774

E [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.tariston.ee <http://www.tariston.ee/>

  _____

From: Rauno Martin <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 24, 2025 8:05:00 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Cc: Toomas Vikerpuur <[email-masked]>
Subject: RE: Hiiumaa vallas Pärna külas Saare kinnistu ristumiskoha
ehitamise nõuded

Tere,

Vastan Teie märkustele:

1.	Tüüpjoonis on lisatud ka projekti juurde ja tüüpjoonis ei määra
maksimaalseid mõõte. Tüüpjoonis määrab minimaalsed mõõdud. Ning lisaks on
5m sees ka kindlustatud peenra osa(tüüpjoonisel on peenra osa 1+1m).

Kokku viidava osa laius on  täpselt 2*(5+b/2) ning raadiused ka
tüüpjoonise järgi.

2.	Kinnistu sisene ala on rajatud erakinnistule varasemalt ja ei
kuulu ristumiskoha projekti koosseisu. Geoalusel on kruuskate kajastatud.

3.	Kust tuli piirdeaia nõue? Piirdeaia paigaldusel väheneks nähtavus
kolmnurk veelgi. Piirdeaeda ei paigaldata.

4.	Millise eeskirja järgi Transpordiamet sunnib kinnistu omanikul
füüsilise piirde rajama?

5.	Transpordiameti varasem praktika on olnud see, et kuvatakse
Normide kohane nähtavuskolmnurk, see kas seda saadakse rakendada, ei sõltu
kinnistu omanikust.
Võime korrigeerida, nii et oleks aru saadav, et hetkel on nähtavuskolmnurk
väiksem, kui normide kohane.

6.	Vertikaaljoonisel on kõik mõõdud olemas. Milliseid mõõte
Asendiplaanil näha soovite?

Rauno Martin

Tööjuht

Tariston AS

Toompuiestee 35, 10149 Tallinn

M +372 5348 7774

E  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.tariston.ee <http://www.tariston.ee/>

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 23, 2025 1:27 PM
To: Rauno Martin <[email-masked]>
Subject: RE: Hiiumaa vallas Pärna külas Saare kinnistu ristumiskoha
ehitamise nõuded

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

Tere,

Olete esitanud meile kooskõlastamiseks töö nr AP25_085 „Kõrvalmaantee nr
12132 Emmaste-Tohvri tee km 4.461 mahasõit Saare kinnistule, põhiprojekt“.

Esitatud projekti osas on järgmised märkused:

1.	Vastavalt nõuetele on öeldud, et ristumiskoha projekteerimisel
tuleb aluseks võtt meie mahasõidu tüüp I lahendus – ristumiskoht laiusega
3,5 m.

Momendil on projekteeritud ristumiskoht laiusega 5 m. See ei ole antud
asukohas põhjendatud. Tegemist on elamu juurdepääsuga.

Riigiteega kokkuviidav osa on hetkel ca 2x laiem kui see olema peaks.
Palume korrigeerida.

2.	Projektis näidatud kruusakattega üksnes ristumiskoht, kuid
tegelikult on paralleelselt riigiteega rajatud ka kruusakattega ala, mis
ristumiskohaga ühenduses ja omavahel seotud.

3.	Projektis ei ole kajastatud rajatava  piirdeaia asukohta ning
selle lahendust.

4.	Km 4,87 ristumiskoha likvideerimine sellise lahendusega ei ole
üksi piisav ja veenev. Sellise lahendusega on siit võimalus edaspidi ikka
transpordiga liikuda.

Kinnistu piir peab olema füüsiliselt kinni st piirdeaed ees.

Lisaks tuleb näidata, et kruusaala ei lähe kinnistu piirini, vaid seda
korrigeeritakse ja tehakse see ala sirgeks. Haljasala tuleb riigitest kuni
kruusakattega alani näidata ning kogu riigitee poolse külje ulatuses.

5.	Nähtavuskolmnurk paremale näidatud 3 x 120 m – seda ei ole võimlik
siit tagada. Sellise lahenduse korral peab tagama, et kõik selle
nähtavuskolmnurga sisse jäävad takistused tuleb likvideerda.

Tegelikult on nähtavuskolmnurk võimalik tagada ca 95 m.

Näidata tegelik nähtavuskolmnurk, mida on võimlik tagada.

Projektis tuleb fikseerida, et kinnistult väljasõidul riigiteele on
tegemist piiratud nähtavusega.  Normide kohast nähtavuskolmnurka ei ole
võimalik tagada. Kinnistu omanik peab olema

sellest teadlik ning arvestama selle olukorraga. Transpordiamet ei võta
endale kohustust hiljem selle probleemi lahendamiseks.

6.	Esitatud PDF asendiplaanil ei ole ühtegi mõõtarvu, dwg joonisel
olemas.

Korrigeeritud projekt palume esitada uuesti kooskõlastamiseks e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Rauno Martin <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, July 6, 2025 5:12 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked];
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Re: Hiiumaa vallas Pärna külas Saare kinnistu ristumiskoha
ehitamise nõuded

Tere,

Esitame mahasõidu ehitusprojekti ülevaatamiseks ja kinnitamiseks.

Rauno Martin

Tööjuht

Tariston AS

Toompuiestee 35, 10149 Tallinn

M  <tel:+37253487774> +372 5348 7774

E [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.tariston.ee <http://www.tariston.ee/>

  _____

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, April 6, 2025 2:28:34 PM
To: Rauno Martin <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Hiiumaa vallas Pärna külas Saare kinnistu ristumiskoha ehitamise
nõuded

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].  <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>
Learn why this is important

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu
dokument.

Pealkiri: Hiiumaa vallas Pärna külas Saare kinnistu ristumiskoha ehitamise
nõuded

Registreerimise kuupäev: 06.04.2025

Registreerimise number: 7.1-1/25/1778-3.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200,  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>